Groepslessen

 
GroepslesaanbodLesroosters

Work-out

Ga op zoek naar uw grenzen samen met onze professionele groepslesinstructeurs. Met meer dan 120 groepslessen in ons lesprogramma is er altijd wel  één WORKOUT die u past. De groepslessen WORKOUT worden gedoceerd in onze grote zaal.

Body & mind

In onze BODY & MIND zaal hebben wij een rustruimte willen creëren binnen ons centrum. Prachtig gelegen aan de zuidzijde van ons pand, uitkijkend over de natuur. Hier doceren onze professionals PILATES en (HOT ) YOGA lessen.

Drie trainingsmethodes die zorgen voor een gezonde geest in een gezond lichaam. Onderzoeken wijzen uit dat de stressreducerende effecten van deze trainingsmethodes veel betekenend en krachtig zijn. En daarmede een aanrader als waardevolle aanvulling op uw kracht- en cardiovasculaire trainingen.

Pilates Boutique

 De Pilates Boutique is een serene oefenruimte voor Small Group Pilates Reformer trainingen, Pilates Chair trainingen en gecombineerde Pilates Circuit trainingen. Daarnaast zijn de Barre lessen een absolute aanrader voor een complete workout naast uw cardiovasculaire trainingen.

 

Cycle Studio

Veel actie dus veel zuurstof in deze goed geconditioneerde ruimte en door zeer kundige instructeurs is een spinningles bij SQUASH & WELLNESS iedere keer weer een feestje! Onze cycle studio beschikt over de nieuwste generatie Technogym ( wattage ) fietsen , de meest geavanceerde fietsen met veel digitale technologie om uw workout performances te optimaliseren. Tijdens een cycling sessie verbandt u veel calorien en uw algehele fitness verbetert. De endorfines zullen door uw lichaam stromen door zowel de energieke muziek als de motiverende instructors.

We’re in this together.

Skill Athletic trainingszone

Functionele trainingsprogramma’s kunnen op verschillende wijze worden uitgewerkt. De wijze van trainingsverband, u kunt kiezen welke lesvorm het beste bij u past;  met een persoonlijke trainer, in groepslesverband of in small group sessions. Soort training afhankelijk van de doelen die u wilt nastreven. Houding verbeteren, bewegingen optimaliseren, vetverbranding stimuleren, kracht vergroten, spieren opbouwen of fit en gezond worden en blijven.

Groepslesaanbod

ABS
Op meerder momenten van de dag ziet u bij ons in de Fitness ruimte of Atrium zone de ABS op het rooster staan. Een kwartier waarin u werkt aan uw buikspieren maar eigenlijk aan uw hele Corestability. Ideaal om na een groepsles te volgen of gewoon in te passen tijdens uw fitnesstraining.

 

* Stabiliteit en kracht.

Bekijk het lesrooster

BOOTCAMP
Bootcamp has come over from the US, where the army used this form of training to stay fit. Enjoy working outside on your endurance and strength. We often work with our own body weight, sometimes in combination with a buddy. Bootcamp training courses are accessible for every level. The instructor provides a responsible challenge. This makes everyone fitter, stronger and healthier from this training.

 

* Condition, strength and FUN

Bekijk het lesrooster

BARRE WORKOUT

De BARRE WORKOUT is een combinatie van pilates – yoga en ballet op een vloeiende manier in één les. De BARRE WORKOUT verbetert uw kracht, balans, flexibiliteit en lengte. De les wordt gegeven in een flow met een duidelijke opbouw. Schrijf nu in en ervaar waarom deze les in Amerika al enige tijd een enorm succes is.

Bekijk het lesrooster

 

BODY SHAPE
is a free style workout aimed at improving the figure, strengthening the muscles and improving muscle condition. The lesson consists of a part aerobics with or without a step. The different muscle groups are then trained using barbells, body bars, danybands, steps or bosu’s!

 

* Condition, strength, coordination

Bekijk het lesrooster

BOKSZAK TRAINING
BOKSEN is de groepstraining die u niet alleen fysiek, maar ook mentaal sterker maakt. In deze recreatieve bokszak training komen conditie, buikspieren en techniek van het boksen allemaal aan de orde. Een heerlijke workout waarbij u alle stress van zich afslaat en ook nog de vetverbranding optimaal aan zet.! BOKSEN geeft een ongelofelijke dosis energie en is vooral daarbij ook nog fun. Lichamelijk contact wordt vermeden. Deze conditioneel/technische trainingen zijn geschikt voor jong & oud en voor ieder niveau.

* Conditie, coördinatie, kracht

Bekijk het lesrooster

BODY PUMP
is the original barbell lesson that strengthens the whole body. This 60-minute workout challenges all the important muscle groups with the best strength exercises, such as squats, presses, lifts and curls. Fantastic music, professional instructors and your own choice of weight inspire you to achieve the results you aspire to – and quickly!

* Power

Bekijk het lesrooster

CROSS POWER CIRCUIT I
ensures that you have had a functional full body workout in half an hour and your head is completely empty!
The Cross Power I is a small group training in our Atrium Functional Training Zone where you work on your body in an intensive way. The small group trainings last 30 minutes with (optional) the abdominal quarter. These trainings ensure that you work maximally on your strength, condition, flexibility, coordination and more. We work with different materials such as Medicine balls, Core Bags, KettleBells, Barbells and Steelbells. Everything on your own level. The Cross Power circuit I are challenging, effective and above all very nice.

Bekijk het lesrooster

CROSS POWER CIRCUIT II
The Cross Power Circuit II is also a small group training in our Atrium Functional Training Zone. These small group trainings last 45 minutes with (optional) following the abdominal quarter. The different exercises take longer and the recovery time is shorter than in the Cross Power Circuit I, which makes this lesson more intensive. In addition to materials from the Cross Power I, materials such as Bulgarian Bags, Suspension training, TRX, and the beloved batlle ropes are also used here. An intensive effective lesson that you will certainly feel the next day.

Bekijk het lesrooster

CROSS POWER III
The Cross Power III training is a tough TOTAL BODY WORKOUT. This intensive interval training is given in the Work Out room or in the Atrium zone (not in circuit form). The main points in this lesson are to stimulate a High Heart Rate Muscle Strength-Turn fat burning on. Part can be (kick) boxing. The emphasis in this lesson is on strength and cardio and it is high intensity lesson. We use our own body weight with high intensity exercises such as burpees, mountain climbers and (high) jumps with training attributes such as weight disks, Kettlebells and Power bags to optimize the training. An intensive work out where your own limits are constantly being sought. GREAT RESULTS START HERE.

Bekijk het lesrooster

CROSS POWER EXTREME
The Cross Power Extreme is a Cross Fit like lesson. An explosive intensive training form in which strength and fitness are combined. The basic characteristics of fitness are trained on the basis of functional movements within the program. Everyone trains the same movements but at her or his level. In every training session there is a bit of technical training in preparation for the WorkOut of the Day training sessions. In this training, all movements are performed in a high intensity in a varied manner. The results are written down and made known and the ultimate competition element is added to this training. Cross Power Extreme is a challenge for every advanced athlete who wants to take on the challenge!

Bekijk het lesrooster

CROSS POWER FAT BURN
De Cross Power FAT BURN IS EEN TOTAL BODY WORKOUT op interval basis. De kernpunten uit deze les zijn een op basis van hartslag- en intervaltraining de Vetverbranding aanzetten. De nadruk in deze les ligt op kracht en cardio en het is high intensity les. Er wordt gebruik gemaakt van eigen lichaamsgewicht met hoge intensiteitsoefeningen als burpees, mountain climbers en (high) jumps met daarnaast trainingsattributen als gewichtschijven, kettlebells en powerbags om de training te optimaliseren. Een intensieve workout waarbij voortdurend uw eigen grenzen opgezocht worden en de afterburn optimaal zal zijn.

*GREAT RESULTS START HERE.

Bekijk het lesrooster

EASY FLOW MOVEMENT
Deze les is ontstaan uit onze Senioren Fit lessen. Deze les wordt gegeven in onze workoutzaal en is dus geen circuittraining maar een groepsles. Deze les zorgt ervoor dat u maximaal werkt aan uw corestability, flexibiliteit, coördinatie en meer. Een fijne les om de gewrichten en spieren sterk en soepel te houden.

* Lenigheid, flexibiliteit en stabiliteit

Bekijk het lesrooster

KICKBOKSEN
Kickboksen is een cardiovasculaire en spierkracht bevorderende workout waarbij het hele lichaam de maximale en optimale training krijgt. Er wordt gebruik gemaakt van oosterse vechttechnieken. In de ze lessen worden sparringtechnieken gebruikt op een veilige manier. Iedereen kan op ieder niveau meedoen, Een les om de conditie op een snelle manier te verbeteren.

 

* Conditie, coördinatie, kracht

Bekijk het lesrooster

KINESIS
Tijdens deze les krijgt u training van onze instructeurs op de Kinesis apparatuur van Technogym. Een vriendelijke manier van krachttraining op ieder niveau. Door deze methode combineert u kracht en cošrdinatie in iedere oefening en heeft u dus optimaal resultaat.

* Kracht, balans en stabiliteit

Bekijk het lesrooster

HIIT
HIIT, or high-intensity interval training, is a 15 min. training technique in which you give all-out, one hundred percent effort through quick, intense bursts of exercise, followed by short, sometimes active, recovery periods. This type of training gets and keeps your heart rate up and burns more fat in less time.

High intensity interval training (HIIT) is een van de beste manieren om snel fit te worden. Het is de perfecte workout voor vetverbranding, verbeteren van uw uithoudingsvermogen en het ontwikkelen van kracht en explosiviteit in korte tijd. 15 minuten HIIT training is afwisselend en uitdagend. U traint op persoonlijke optimale hartslag dus op uw eigen niveau binnen deze groepsles.

SENIOR FIT
Senior-Fit is een gecombineerde groepsles van oefeningen in onze Atrium zone speciaal voor de oudere jongeren onder ons. Een veilige en verantwoorde groepsles onder deskundige leiding. Sport en gezelligheid gaan in deze lessen altijd hand in hand. Er wordt gewerkt met verschillende materialen. Alles op uw eigen niveau. De Senior Fitlessen zijn uitdagend, effectief en vooral heel leuk.

 

* Conditie, Flexibiliteit, kracht en stabiliteit.

Bekijk het lesrooster

STEPS
is a workout full of FUN. In a few weeks you will learn a challenging choreography on music. In addition, it is THE ultimate leg workout with a huge positive effect on endurance.

 

* Fun, fitness, coordination and strength

Bekijk het lesrooster

ZUMBA
is inspired by Latin American dance and is a fat-burning, muscle-strengthening lesson. No complicated steps, but a swinging workout full of “FUN”.

* Fun, fitness, coordination and strength

Bekijk het lesrooster

JUNIOR BOKSEN
Een leerzame, leuke workout voor kids!
We beginnen rustig aan!  Geen wedstrijden hier , het gaat om de techniek.
Kinderen leren :
Zelf vertrouwen – kinderen krijgen meer zelfvertrouwen omdat zij in hun eigen tempo kunnen ontwikkelen en zich niet hoeven meten aan anderen.
Coördinatie – ons jeugdprogramma daagt het lichaam uit, de ontwikkeling van de coördinatie, balans , behendigheid en lenigheid komen aan de orde.
Discipline – Boxing, Jiu Jitsu en Judo training zal u kind helpen te ontdekken wat discipline inhoudt en het ontwikkelt zijn of haar doorzettingsvermogen dat door training veel te bereiken is !
Zelf verdediging – in ons jeugdprogramma zijn wij er tevens op ingesteld kinderen te leren niet in paniek te raken maar na te denken wat te doen ! Het verbetert de concentratie en focus!
* Condition, strength, coordination

Bekijk het lesrooster

JUNIOR DANCE
BOKSEN 10+ neigt al een beetje meer naar de volwassen trainingen. Boksen 10+ is de groepstraining die u niet alleen fysiek, maar ook mentaal sterker maakt. In deze recreatieve bokszak training komen conditie, buikspieren en techniek van het boksen allemaal aan de orde.  BOKSEN geeft een ongelofelijke dosis energie en is vooral daarbij ook nog fun. Lichamelijk contact wordt vermeden. Deze conditioneel/technische trainingen zijn geschikt voor kids die zin hebben om lekker te leren trainen.

* Conditie, coördinatie, kracht

Bekijk het lesrooster

GROUPCYCLE
Cycling to music. A challenging and varied training, ideal to bring your fitness level up to standard and to burn a lot of calories. You train between 65 and 92% of your maximum heart rate. The different cycling techniques give you an extra incentive to move forward.

Bekijk het lesrooster

GROUPCYCLE XL
Cycling to music for 1,5 hrs.  A challenging and varied training, ideal to bring your fitness level up to standard and to burn a lot of calories. You train between 65 and 92% of your maximum heart rate. The different cycling techniques give you an extra incentive to move forward.

Bekijk het lesrooster

Lang: 1,5 hour spinning lesson.

 

Bekijk het lesrooster

SPIN 'N SHAPE
At Spin ’n Shape, the hour is divided into 30 minutes of spinning and 30 minutes of muscle firming exercises. Nice to dispense with the bike and then train the abdominal muscles. Ideal combination of cardio vascular and strength training.

 

Bekijk het lesrooster

ANUSARA YOGA
Soft Heart. Sharp Mind. Radiant Body! A growing, modern yoga style that originated in the United States. Anusara says “YES” to life and everything that makes life more beautiful and looks for the good in ourselves. Five Universal Linear Principles help the student to align with this energy and thus achieve greater strength, freedom and greater well-being. While Anusara respects the differences between people with their strengths and limitations, the dynamic lessons are physically strenuous, so prepare to work in class! In Anusara, much is taught in the Vinyasa (fluent) style, with the longer holding of poses with more explanation.

 

* Flexibility, strength, flexibility and balance

Bekijk het lesrooster

EARLY MORNING FLOW
Een heerlijke les om in de ochtend van ontspanning naar actie te komen. Een relaxte yogales die steeds dynamischer wordt. Bij deze fysieke inspannende les ligt de nadruk op op het strekken van de spieren en het verwarmen van het lichaam om zo spanningen en blokkades los te laten. De ademhaling speelt een cruciale rol en zal verdiepen en vergroten en vol energie de dag weer in te gaan.

*Flexibiliteit, stabiliteit, lenigheid en balans

Bekijk het lesrooster

HOT 60
Deze HOT yoga les bestaat uit een serie van 26 postures en 2 ademhalingsoefeningen in een ruimte verhit naar 40 graden. De (statische) postures worden herhaald zodat u zichzelf direct kunt verbeteren in de tweede set. De moeilijkheidsgraad van de postures zijn voor alle levels te volgen. De les duurt 60 minuten.

 

This HOT yoga class consists of 26 postures and 2 breathing excercises in a room heated to 110 F. The (static) postures will be repeated, so you can directly improve in the second set.

* Lenigheid, flexibiliteit, kracht, stabiliteit en balans

Bekijk het lesrooster

HOT YOGA FLOW
HOT Yoga flow is a dynamic and intensive HOT yoga class that is taught in our HOT yoga studio of 40 degrees. Synchronize your breath during this 60-minute lesson as you move from one posture to another! An excellent total body workout of 60 minutes.

HOT Yoga flow is an dynamic and intensive hot yoga class given in our Body & Mind studio heated to 110 F. Synchrony during the 60-minute class with your breath while moving from one to the other yoga posture. A great total body workout or 60 minutes.

Bekijk het lesrooster

IYENGAR YOGA
Iyengar Yoga is given according to the method of BKS Iyengar, born in 1918 in Pune, India. He has stripped the classical yoga postures of Indian mysticism by thoroughly working out and systematizing them. He also wrote the book: Light on Yoga.

Important and characteristic of Iyengar Yoga is the development of strength, endurance, correct body posture and emotional stability. This goes together with gaining more flexibility and a deeper relaxation. By using tools, everyone can experience the beneficial effects of yoga postures.

The yoga class consists of a number of active and strenuous postures (asana) and breathing exercises (pranayama). These postures are practiced in an intensive and dynamic manner and with great precision. Iyengar Yoga is meditation in action. Every cell in the body is activated and the concentration spreads throughout the body. This creates a deep peace in the mind. At the end of the lesson there is time to relax.

Because of the clear, predominantly physical approach, Iyengar Yoga is easy to follow and do.

* Flexibility, strength, flexibility and balance

Bekijk het lesrooster

POWER YOGA
Power yoga is a dynamic and physically intensive form of yoga.

On the one hand focused on improving flexibility, strength and balance in the body, on the other hand on the flow of energy (prana flow) and relaxation of the mind. (‘yoga stills the fluctuations of the mind’).

In Power Yoga, the movements are linked to the breath (‘vinyasa flow’).

The postures (asanas) are only held for a short time and are fluidly connected. The flow of breath, movement and concatenation of postures creates heat and opening in the body.

Through the concentration and focus on the breath, it gives space and peace in the mind;

Power yoga is meditation in motion!

* Flexibility, strength, flexibility and balance

Bekijk het lesrooster

YOGA FLOW
A dynamic yoga class. In this spirited and physically strenuous lesson, the emphasis is on stretching and blockages. Breathing plays a crucial role and will deepen and enlarge.

* Flexibility, strength, flexibility and balance

Bekijk het lesrooster

YOGA THERAPIE
Many sports and still suffer from the back? Sore shoulders or stiff hips that do not want to come loose? Then this yoga class might offer the solution!

The one-hour yoga class aims to bring the body in line with biomechanical principles. These principles are based on an “optimal blueprint” in which the body both integrates and opens. The emphasis in this lesson is on the physical and technical aspect of yoga, where participants have the opportunity to gain more insight about their body and underlying tendencies that take the body away from the balance.

Yoga Therapy is open to beginners and more experienced people and treats problems with the back, shoulders, wrists and knees.

This lesson offers limited therapeutic treatment and is not suitable for people with more serious conditions or injuries.
When in doubt, it is advisable to consult a doctor first .

* Flexibility, strength, flexibility and balance

Bekijk het lesrooster

YIN YOGA
In the body, the relatively stiff connective tissues (tendons, ligaments, and fascia) are yin, while the more mobile and pliable muscles and blood are yang.

A Yin yoga class usually consists of a series of long-held, passive floor poses that mainly work the lower part of the body—the hips, pelvis, inner thighs, lower spine. These areas are especially rich in connective tissues. The poses are held for up to five minutes, sometimes longer.

Wilt u een sterke houding maar ook lengte en ontspanning in uw spieren dan is Yin Yoga een must? Veel sporten richten zich op het actief aanspannen van spieren. Toch wordt vaak vergeten dat gewrichten en bindweefsel ook aandacht nodig hebben. Door Yin houdingen voor een wat langer tijd aan te nemen worden gewrichten en bindweefsel versterkt en versoepelt en dat kan weer een positieve bijdrage leveren aan de actieve en krachtige bewegingen in de sport en de yoga.

Wissel het actieve sporten dus af met een Yin Yoga les en u heeft de perfecte combinatie voor het lichaam

PILATES I
A lesson that gives you a glimpse of the Pilates lessons in which the basic principles are explained. We call this lesson Pilates Level I

 

Bekijk het lesrooster

PILATES II (INTERMIDIATE)
Pilates is a movement system based on the classic Pilates method. The key wordsare: strength (mainly in the stomach and back), coordination, endurance, flexibility, posture, balanceand control of the body. Improved lung capacity and circulation is a primary focus. Intense workout, according to a well thought-out pattern, that continues to work in other areas of your life. Strength, agility and the right balance between exercise and relaxation are the key elements of Pilates Mat. We call this lesson Pilates Level II.

Flexibility * Balance

Bekijk het lesrooster

PILATES III (ADVANCED)
Pilates is a movement system based on the classic Pilates method. The key wordsare: strength (mainly in the abdomen and back), coordination, endurance, flexibility, posture, balanceand control of the body. Improved lung capacity and circulation is a primary focus. Intense workout, according to a well thought-out pattern, that continues to work in other areas of your life. Strength, agility and the right balance between exercise and relaxation are the key elements of Pilates Mat. In the Advanced class, we continue to develop these elements into a flow. We call this lesson Level III

Flexibility * Balance

Bekijk het lesrooster

PILATES MEN ONLY
Pilates is a movement system based on the classic Pilates method. The key wordsare: strength (mainly in the abdomen and back), coordination, endurance, flexibility, posture, balanceand control of the body. Improved lung capacity and circulation is a primary focus. Intense workout, according to a well thought-out pattern, that continues to work in other areas of your life. Strength, agility and the right balance between exercise and relaxation are the key elements of Pilates Mat. Meanwhile, on the Fridaymorning in our rosterwe have a beautifully developed lesson with people, taught by Ruud. We call this class Pilates Men Only.

Flexibility * Balance * Power

Bekijk het lesrooster

S & F

Strength and Flexibility is a Body & Mind workout is aimed at strengthening the body through varied exercises. A large part of the exercises is derived from the Pilates method. The lesson is a combination of so-called core training, stretching and relaxation exercises. An in- and relaxing work-out!

* Strength, flexibility 

Bekijk het lesrooster

SKILL ATHLETIC BOOST

SKILLATHLETIC BOOST – Never stop .

Deze sessie bestaat uit een workout van ongeveer ’60 minuten., waarin  u technisch simpele oefeningen doet met medium of lichte gewichten en met een hoge snelheid van wisselen tussen de apparaten. Het doel is uw lichaam zoveel te laten bewegen als u aankunt, uw hartslag hoog te houden zodat u calorieën verbrandt. er worden geen barbells gebruikt in deze workout

 TRAININGS MODE

Deze workout kunt u 3-4 keer per week volgen, en is ontwikkeld voor duursporters die een langdurige inspanning moeten gaan verrichten. Deze les is ook toegankelijk voor minder ervarene met een lager technisch level.

* Flexibility, strength, flexibility and balance

Bekijk het lesrooster

SKILL ATHLETIC BRAVE

SKILL ATHLETIC BRAVE – Get out of your comfort zone

BRAVE is een training die de kracht – en  power vaardigheden test, tijdens de workout de focus te leggen op een toename van de basis spierkracht en romp stabiliteit. Deze les richt zich op sporters die gewend zijn aan trainen met hoge intensiteit  en heeft ook een variabele vorm van oefeningen, iedere keer weer.

TRAININGS MODE

Het eerste deel duurt zo’n ’15 min.en is gericht op explosieve kracht oefeningen en versterking van romp spieren. Het tweede gedeelte richt zich op de metabolic conditioning – om sporters dichter bij hun omslagpunt te brengen, de oefeningen worden in aflopende  volgorde van moeilijkheid gedaan maar in oplopende volgorde van intensiteit, om op deze manier uit de comfortabele zone te trainen op een veilig en verantwoorde manier. De les duurt 60’min.

 

* Strength, flexibility 

Bekijk het lesrooster

SKILL ROW CLASS

In de SKILL ROW Classes wordt u uitgedaagd om in 30 min uw doel te bereiken. Onze fitnesscoach stelt per les een doel en u kunt uw resultaten en hartslag volgen op het grote scherm. De ene keer zal dit een individueel doel zijn en de andere keer zult u uitgedaagd worden om een race tegen elkaar te roeien.De SkILL ROW CLASS is een high intensity les waarbij u werkt aan uw conditie en hoog in uw vet verbrandingszone traint. Het voordeel is dat u altijd mee kunt doen en op uw eigen niveau in kunt stappen. Aan het einde van de training kunt u de resultaten terug zien op het scherm of in uw persoonlijke app.

SKILL RUN CLASS

De SKILL RUN Classes zijn voor zowel beginners als gevorderde. In iedere les traint u op uw eigen niveau dus of u nu net start met hardlopen en voor uw eerste 5km gaat trainen of u bent in training voor de halve marathon iedereen kan mee doen in dezelfde les omdat u op uw eigen profiel loopt. Indien u advies wilt over een persoonlijk loopschema om uw doel te bereiken dan maken wij dit uiteraard ook graag voor u op maat. Uw resultaten kunt u opslaan in uw persoonlijke MY WELLNESS app zodat u wekelijks uw voortgang kunt meten. Traint u niet voor een specifieke afstand dan is het natuurlijk altijd leuk om deze training een keer toe te voegen in uw huidige trainingsschema.

Schrijf nu in voor een proefles!

 

 

 

 

 

 

 

Check het lesrooster op onze website of bel 035 693 5072

 

 

 

 

Pin It on Pinterest